Inför Gagne - Tunabro

Per har ansat skägget, Peter har preparerat håret med Head & Shoulders volume boost, Andy har inte petat näsan på två dagar och Thor Andersson har låtit grannskapets alla vuxna män över 24 bast kasta sten på honom två gånger denna vecka. Varje själ i Gagne är lite extra taggad, varje spelare i de grönvita är lite mer förbannad. Det är med andra ord dags för revansch efter den illaluktande förlusten vi åkte på i söndags.



De senaste dagarna har varit omtumlande för Gagne. I söndags åkte vi som sagt på en tung torsk mot Östansbo, någon som var lika väntat som att Chelsea skulle klara av nytt kontrakt i PL. Helt jävla ofattbart med andra ord. Veckans stora snackis har dock inte varit den snörpliga torsken i söndags, nej den stora nyheten denna vecka är att en legend inom Gagne har gjort come back! Senast han spelade i Gagnef var undertecknad ett 16-årigt pubislöst blåbär, vid den tiden var legenden Johan ”Limpan” Linnaeus 2.26 meter lång och vägde mellan 170 och 180 kilo. Nu fyra år senare har detta monster bara krymp marginellt och visade direkt upp på träningen senast vem som bestämmer över sista tredjedelen. Mäktigt och ärofyllt att se en stjärna återuppstå och hela Gagne hälsar mannen som lärde mig hur man bäst får bort smärtan från en pungkross(man sätter sig på huk och dunkar ner stjärten i backen, nästan som att man dunkar ner kulorna i påsen igen) och berättade om svenska friidrottselitens sexvanor välkommen tillbaka!

 



Tunabro kommer med en torsk mot Husby i ryggen och det ryktas om att lagets stjärna Robban Thenander ska spela i blöja då risken för läckage när man möter Emil ”Thor” Andersson är påtaglig. Jag klandrar honom då inte i alla fall, även om det annars är allmänt känt att Robban är en riktig fegis.

 


Laget:


Griffin Pettersson
Mr. Blanck
Kullern Jr.
Thor
Fanjunkare Karls
Lundin Sr.
Mr. Beach
Bengan”Bengan”Bengan
Mora-Nisse Bergfors
Generalen
Erik Ax
Stickans Pöjk
Jag Ullman
Gösta-Abdou Ejebari
Tvilling nr.2

 

Värt att notera är det faktum att Generalen Dyrsmeds är tillbaka, om frugan hans kommer och tittar har dock lite med vädret att göra. Lägg också märke till att Emil Göras missar matchen. Detta på grund av förslitningsskador i högeraxeln efter att han stått och viftat med tröjan över huvudet på en bardisk i Ayia Napa varje kväll den senaste veckan.


Jag tror på en välspelad match där två spelvilliga lag kommer hålla bollen efter backen. Varva detta med den kamp som uppstår två revanschsugna lag emellan och jag förstår mig inte på er vilsna själar som inte kommer till Ängsholn och tittar. En tippning försöker jag mig inte på idag men ska jag säga någonting annat av vikt ska det nämnas att det fortfarande är lite för kallt för att bada i älven.

 

Gagne – Tunabro

Plats: Ängsholn

Tid:19.00

Pyroteknik: Bengaliska eldar ej beviljat från SvFF – tomtebloss är däremot okej

Pausunderhållning: Ingemar Eriksson håller nybörjarkurs i salsa

 

Väl mött och Heja Gagne!

 

Måns Ullman

Kommentarer
Postat av: Gagnef Ultras

KOM IGEN NU GAGNE!!!

2011-06-08 @ 17:03:11
Postat av: Generalens fru

Jag var på plats i det fantastiskt soliga väder men du ska veta att regnstället var med i bilen denna gång..kanske även nästa! :)

2011-06-08 @ 22:03:44

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0