Intervju med Olivia "Dr.Evil" Söderström

Hejagagne.blogg.se ber om ursäkt för torkan de senaste dagarna. Detta har inte varit pga skrivkramp utan pga tekniska fel från våra chefer www.blogg.se. Gnäll på dom om det ska gnällas. Vi öppnar butiken som vi stängde den. oerhört snyggt såklart! Grattis Olivia "Dr.Evil" Söderström, du är först ut i damlaget med en intervju!



Ängsholns näst farligaste person och i särklass ondaste. Lägg där till att personen i fråga skjuter hårdast norr om Nilen, skrattar filmen igenom när hon tittar på Titanic och äter sin kyckling rå. Dagens intervjuoffer kan inte vara någon annan än Olivia ”Dr.Evil” Söderström.


Till att börja med, hela din släkt är full av hockeyspelare så som din morfar Dan och dina morbröder Fredrik och Johan Söderström. Hur kommer det sig att det blev fotboll för dig?


-          När jag redan som 7-åring fick vara med mina morbröder och spela landhockey förstod jag vilken typ av människor som höll på med den sporten. Inte nog med att jag fick spela ensam mot Johan och Fredrik, dessutom började Johan gråta varje gång vi möttes i en närkamp och när jag senare fick reda på att han nallade av mitt smink och satt ned när han kissade förstod jag att hockeyn bara skulle göra mig till en första klassens fjolla.


Att det blev fotbollen förstår vi med andra ord nu, men varför blev det Gagnef?


-          Som alla andra gick jag hit på grund av de varma duscharna. Bättre leverans på varmvatten får man leta efter, dessutom var skaderisken för hög i Leksands dam- och herrlag för att jag skulle få fortsätta. Det är allmänt känt att Martin Berg aldrig vågade vara på plan samtidigt som mig.


Men han spelade ju i Gagnef när du kom hit?


-          Jag släpper aldrig en fegis ur sikte.


Undertecknad tar av sig hatten, spelar Empire Of The Sun på Spotify och applåderar, härlig inställning Olivia! Men väl i Gagne, hur har säsongen artat sig såhär långt?


-          Jodå, 3 vinster och två oavgjorde får ses som helt okej!


Din insats?


-          Jag spelar ju i backlinjen och vi har inte torskat en match än. Kanske inte ska säga att det är tack vara mig… men det är det.


Nästa match möter ni Avesta, vad har du att säga om den matchen?


-          Vad hette de sa du?


Avesta.


-          Det finns nog ben att sparka sönder där också ska du se.


Med den inställningen kommer nog herrlagets galning Thor snart att fria, vad har du att säga om just Emil ”Thor” Andersson?


-          Kul att du frågar. Han är faktiskt en av de två personer som jag är rädd för.


Vem är den andra?


-          Det är någon jävel som står och tittar mig rakt i ögonen när jag är i badrummet och tvättar händerna.


Okej, jag tror alla fattar. På tal om Emil och spelare i vårt lag, det sägs att ni har smeknamn för vissa spelare, berätta!


-          Ni har ju Erik Ax som allmänt går under namnet ”Servitrisen” eller ”Anders Svensson Jr.”. Vi brukar prata om honom som ”Killen(?) som gav frökenheten ett nytt ansikte”


Det var hårda ord, har du inget snällt att säga om honom?


-          Jo visst. Fröken Ax är riktigt snabb och har bra skott, men skulle han möta mig i en duell skulle ljudet av krossat ben höras hela vägen till Stenungsund.


Till sist, vad är det bästa och sämsta med Gagne Och hur går det för er i årets division 3?


-          Det bästa är att Jakob Johansson går i bar överkropp så ofta, det sämsta är att du också gör det.  Som svar på sista frågan är det bara att konstatera att vi kommer vinna trean lika lätt som jag spöar upp mina morbröder. Det ska bli riktigt roligt att spela tvåan nästa år!

 

I och med det tackar vi Olivia ”Dr.Evil” Söderström för hennes raka svar och hoppas på framtida segrar och fortsatt vackert väder!


Olivia, we salute you!


Heja Gagne!



Måns Ullman

 


Kommentarer
Postat av: rimbo

helt fantastiskt

2011-06-07 @ 11:30:12
URL: http://angelicatill.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0