Attraktiva Gagnef

Jag vill minnas att en Premier League tränare inför ett möte med Manchester United för några år sedan sa något i stil med att Cristiano Ronaldo inte bara var den bästa fotbollsspelaren. Uppenbarligen verkar tjejerna tycka att han är snyggast i världen också. Han avslutade sedan med att delge sina förhoppningar om att Ronaldo hade ett litet kön så att han inte var helt jävla perfekt.  Idag, några år senare, skriver jag att Gagnef är det mest attraktiva laget i dalafyran. Inte bara för sitt attraktiva spel, utan även för de söta flickidolerna som huserar på Lucky House på lördagskvällarna. Vi får bara hoppas att Erik Ax blir kvar i klubben några år till så att laget inte är helt jävla perfekt! Ja, alltså utseendemässigt.


Men visst är det så att ”Silverräven” med sin mordiska tränarfilosofi gjort ”tjångnef” till ett underhållande och spelande lag. Även om jag råkar veta att ”anfall är bästa försvar” inte finns i tränare Ax vokabulär tror jag han vidgat vyerna på äldre dagar. Självfallet har Ingo ett finger med i spelet här. För inte skulle väl Mr. Entertainer förespråka en strukturerad defensiv framför fotbollsfest med betoning på just F E S T? Att grabbarna inte lär slippa undan intervaller av olika slag tror jag de redan insett. Men Ax har en exceptionell förmåga att få med sig grabbarna på tåget. Sen tar det emot att säga det, men han kan även få till sina skämt i de ljusaste av stunder.


Det är ju som jag tidigare var inne på inte bara spelet som är attraktivt. Då tänker jag främst på Kims gyllenbruna hud, Emils muskulära kropp, Bergfors blonda hår och kanske främst Eriks vackra leende.  Nej glöm det sista. Det kan jag faktiskt inte stå för.


Och lördagskvällarna? inför dessa följer några underliga rutiner. Jag tänker då inte på det faktum att Erik försöker peppa sig själv genom att lyssna på You are beautiful med James Blunt när han sveper sin kvarting. Nej jag tänker på helt andra saker så som att Berra inte bleker sina tänder, Emil kör inga armhävningar och Bengan sjunger inte på dåliga Chelseasånger. Fast dessa kanske man ska kalla för ”inte-rutiner”?


Att tvillingarna Tony och Jerker inte kan hänga med det yngre gardet på dessa äventyr kan man förstå. Deras tåg har redan gått. Men nog skulle de göra succé en helt vanlig lördag på Leksands ”innekrogar”. För inte kan väl andra sorteringen motstå Tonys otroliga charm? Och än mindre hans höga skutt. Vilken spänst han har den mannen.


Sist men inte inte minst vill jag påminna alla om helgens drabbning som äger rum hemma på Ängsholn. Gagnef-Husby imorgon, lördag, kl 15.00. Ses där! För visst är det väl fler än jag som blir attraherad av våra grönvita krigare?
Adam Gradén


Kommentarer
Postat av: Lille-Brun

Ständig leverans!

2011-05-20 @ 19:36:50
Postat av: Anonym

Angående Tonys hopp. Det finns tydligen ett berömt tillfälle på lyckliga huset. Han hoppade upp på ett bord.

2011-05-20 @ 19:41:50
Postat av: Måns

Jaså det säger du? Senast jag såg honom där hängde han runt pelaren i mitten av dansgolvet, tror knappt han klarat 90cm på matta med ribba vid det tillfället

2011-05-20 @ 19:51:20
Postat av: Martin

fem av fem toasters

2011-05-20 @ 22:14:02
Postat av: #11

Va? har tåget gått? Va? har jag hoppat upp på ett bord? Inget tydligt minne av det... MEN oavsett promillehalt så kommer jag aldrig att förlora nånting som har med hoppning att göra mot herr Ullman. Det skulle vara kaninhoppning då....

2011-05-20 @ 22:18:43
Postat av: Anonym

Se till att vinn idag grabbar!

2011-05-21 @ 11:59:32
Postat av: Muttmatte

Specialstudering av Ax's pojkar på Holns arena. Avspark 15:00. Med mig har jag dig, kära skribent :) en följeslagare utan dess like, med en penna(i detta fall ett tangentbord), mäktigare än svärdet ! Tjoho :)

2011-05-21 @ 13:06:38

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0