Legosoldater och balens drottning.

Idag tänkte jag inleda med ett filmcitat; ”Your best! Losers always whine about their best. Winners go home and fuck the prom queen”. The Rock heter filmen och Sean Connery är mannen bakom citatet. I Gagnefs senaste match mot Husby spelade man inte på toppen av sin förmåga. They just fucked the prom queen. Och då syftar jag inte på Husbys blonderade målvakt Mikael Gråbo, som enligt mig var balens drottning den där junikvällen 2007 när det vankades studentfirande.


Att man skulle få se Mikael Gråbo vakta målet på Ängsholn igen ansågs av expertisen vara föga troligt när han lämnade byggden för att pröva lyckan som hockeymålvakt. Än mindre väntades han göra det för en seriekonkurent. När Gagnef på lördagseftermiddagen tog sig an Husby hemma på ”Holn” var detta ett faktum. Banderollerna var förberedda och Gagnef Ultras skanderade hatramsor när de tågade in från sin förfest i älvbacken. Gråbos postlåda hade tidigare under dagen skickats som flaskpost med älven. Han var inte välkommen ”hem”. Ok! Detta är inte Premier League. Jag kan ha saltat historien något. Men lek med tanken!


Den senaste veckan har jag hunnit med att spela två matcher. Efter en lite tyngre trend och förlust borta på Värendsvallen hade vi kommit överens att vi tillsammans skulle kriga som skjutglada legosoldater. Inget skulle stoppa oss. Vi skulle göra det tillsammans. Eller som den gamle Julgrisen hade sagt; ”Alla ska mä”. Och på torsdagkvällen hemma på Domnarvsvallen lotsnade spelet för oss. Efter 90 minters krig och många fina anfall kunde vi inkassera tre viktiga poäng efter 3-0 mot serieledande Assyriska FF. I skrivande stund har jag precis klivit upp ur sängen efter några timmars sömn då vi kom hem till Borlänge kl 06:30 från bortamatchen mot Landskrona BOIS. Återigen efter en fantastisk lagprestation kan jag njuta av det rykande morgonkaffet med tre friska poäng i åtanke (1-2). Men att kapten Forslund skulle avgöra matchen var ungefär lika troligt som att Leksand kommer vinna SM-guld i hockey den kommande säsongen.


Jag har också tagit mig tiden att surfa in på dalafyrans tabell. Vacker läsning för oss Gagnefssupportrar. En tredjeplats bara en poäng från topplaceringen och i nästa match väntar tvåan IFK Mora borta på Prästholmen. Frågan jag ställer mig inför den matchen är om publikfavoriten Tobias Back ska utöka årets målskörd?


Till sist...

Gult kort för svordomar i dalafyran. Vore ju förargligt om en sextonårig junior skulle vara med A-laget och lära sig säga FAN eller kanske ändå värre; HELVETE…
*******************
En kändis är en person som hela livet igenom arbetar hårt för att bli känd och som bär mörka solglasögon för att ingen ska känna igen honom. – Måns Ullman föddes i ett par mörka solglasögon. För er som inte fattar bättre menar jag att han föddes till att bli stjärna.
*******************
IK Brages egna badpojk Mattias Wiklöf fyller år idag. Grattis!
*******************

Nej! Nu ska jag ta mig en påtår…


Adam Gradén


Kommentarer
Postat av: Blue Is The Colour

Återigen levererar denne SCUM. Kommer Gradén och Wiklöf att befinna sig i Mora på fredgaskvällen måntro?

2011-05-24 @ 12:16:52
Postat av: messi

ingen bryr sig om brage!

2011-05-24 @ 12:45:13
Postat av: Muttmatte

Nån som vill bada med mig idag ? :-$

2011-05-24 @ 14:05:17
Postat av: Adam G

Har svårt att tro att Messi pratar svenska och följer denna blogg. Skriv under med ditt namn messifjant. Tänker heller inte sluta skriva lite om IKB så du kan sluta läsa om det inte passar...

2011-05-24 @ 18:42:17
Postat av: Adam

Inte alls omöjligt att vi dyker upp på Prästholmen på fredag ;)

2011-05-24 @ 18:47:43
Postat av: Albin

Hej hej :D! Jävligt fin blogg du har där:D



Hur mår du då? (A)

2011-05-24 @ 18:53:35
URL: http://nallou.blogg.se/
Postat av: Anneli

Anmäl dig till Dagens Blogg!:D

Jag lottar ut 3 nya vinnare imorrn!:)

http://anneliih.blogg.se/2011/may/tisdag-dagens-bloggd-3.html#comment

2011-05-24 @ 19:01:17
URL: http://anneliih.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0