En supporters första tangenttryck

It's raining cats and dogs. Lyckligtvis är det bara ute vädret är piss. Inom mig är det mer klart till halvklart. United har precis säkrat sin historiska nittonde ligatitel och är därmed Englands mest framgångsrika lag någonsin. Helgen blev dock inte enbart jubel och glädje då jag och mina kompisar i IKB åkte på en skalp på Värendsvallen mot Östers IF. Men nu till det viktiga. Den gågna veckan inkasserade mina grönvita hjältar 6 poäng och en målskillnad på 10-2(!) på två spelade matcher.
Vi börjar med en solig onsdag där ett sargat Gagnef tog sig an Borlänges "Tigrar" hemma på konstgräset i Leksand. Ryktet hade gått på byn. En hårt skadedrabbad backlinje skulle tvingas spela den överbetalde trotjärnaren Emil "Thor" Andersson som mittback. Oroligheterna på läktaren (inte att förväxla med hulliganism) hade spridit sig när domaren blåst igång matchen och ryktet visat sig vara ett faktum. Det tog heller inte lång tid innan "Tigrarna" fått hål på den nykomponerade backlinjen. Gagnef såg ut att gå en tung onsdagskväll till mötes men en forcering innan pausvilan resulterade i både mål och nödvändig energi för den fortsatta matchen. Tidigt i andra väljer domare Nyberg att blåsa av matchen för ett uppehåll då det fanns misstanke om pyroteknik på läktaren. Efter en halvtimmes utredning kunde man dock konstatera att det var åska som svept förbi Siljansvallen i Leksand. Detta uppehåll kom att gynna Gagnef då man kom ut och spelade med ett helt annat självförtroende. Publikens frågetecken började rätas utt till utropstecken och när domare Nyberg förkunnade att matchen var slut kunde man konstatera att en hemmaseger med 5-1 var i underkant.
Tankarna började snurra i skallen på en gammal grönvit krigare som jag om laget kanske äntligen var på gång. Som tur vad behövde jag inte vänta mer än två dagar på nästa match. Och svaren kom, 5-1 igen och återigen står Emil Andersson för en prickfri insats i mittlåset. Mer nämnvärt med denna match är att en gammal stofil som Markus Rönnegård dyker upp på Kopparvallens läktare för att stötta sina gamla vapendragare. Han hintade även om en comeback i den numer helvita tröjan. Dags att starta en insamling under namnet "drömliraren"?
Manchester United då?
I skolan fick jag lära mig att 19 är mer än 18. United är alltså störst, bäst och vackrast. Men alla Liverpoolsupportrar kan trösta sig med att man var först till 18... Förövrigt skulle jag vilja veta vad Sir Alex Ferguson gjorde i lördags kväll. Min gissning är att han drack ett glas av kategori dyrt och ägnade sig åt intim relation med mrs. Ferguson.
Till sist...
Så här i mustachkampens tider kan man inte undgå att ägna en tanke åt Håkan Juholt. Jag tänker inte komentera hans politik, dock hans mustach, hur fan tänkte han?
***************
Ger man "Berra-Bergfors" en gitarr och en tandblekning får man en annan flickidol, nämligen Idol Ola.
***************
Var ska framgångssagan Emil Andersson sluta? Alla lag drömmer om en rödlätt skäggig mittback. Gagnef har fått sin och jag tror jag fått bevittna det första kappitlet tryckas.
Adam Gradén

Kommentarer
Postat av: Anonym

haha klockren!

2011-05-17 @ 13:03:09
Postat av: Anonym

Så jävla bra! välkommen Adam!

2011-05-17 @ 13:04:35
Postat av: Anonym

Ryser, underbar läsning!

2011-05-17 @ 13:12:20
Postat av: Anonym

Succé!

2011-05-17 @ 13:12:32
Postat av: DC scousen

underbart adam... önskar en sorgsen scouse

2011-05-17 @ 13:24:24
Postat av: Anonym

IDOL OLA <3

2011-05-17 @ 14:00:48
Postat av: Muttmatte

Helt sjukt vad du överraskar med en text som skulle kasta Nima över ättestupa på 2 röda ! Du har vokabuläret för stordåd, inte undra på att the girls falls like dominos....... ;)

2011-05-17 @ 14:46:30
Postat av: Anonym

Kanske en påminnelse i ett blogginlägg att folk ska gå med "Gagnef Ultras" Facebook. Gagnefs supporterklubb!

2011-05-17 @ 15:57:44
Postat av: Anonym

Gagnef Ultras på facebook finns ju inte?

2011-05-17 @ 17:11:58
Postat av: Kim Ejebari

Jo det gör det faktiskt http://www.facebook.com/group.php?gid=21276178284 ansök och hoppas på att du blir antagen!

2011-05-17 @ 17:24:09
Postat av: Nr. 3 Cap

Nyp mig i armen om det är sant, Adam Gradén

A.K.A Mats Olsson!!

2011-05-18 @ 21:22:09

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0